Om du inte är nöjd

Oavsett om du är privatperson eller företagskund kan du få ett beslut eller hantering av ett ärende omprövat, om du är missnöjd. Vårt mål är att ha branschens nöjdaste kunder, men det händer ibland att en kund har en annan åsikt än vi.

1. Prata med handläggare

Ta alltid först kontakt med den som handlagt ditt ärende. Ett samtal kan ge kompletterande uppgifter och eventuella missförstånd kan klaras upp. Om ni inte kommer överens har du möjlighet att gå vidare till kundombudsmannen som kan se på ditt ärende på nytt.

Kontakta handläggare
Telefon: +46 (0)33-120 100
E-post: support@finanslaget.se

2. Kundombudsmannen

Du kan kostnadsfritt vända dig till Finanslagets kundombudsman och få ditt ärende granskat.

Kontakta kundombudsmannen
Skicka in din begäran om prövning inom tre månader. Kundombudsmannen kan pröva de flesta typer av ärenden med undantag för ärenden som prövats eller är under prövning i någon extern kommitté eller exempelvis domstol.

Mejla Kundombudsmannen
Om du inte är nöjd i ett ärende eller i ett beslut hjälper Finanslaget´s dig att få ärendet granskat.

Vi behöver följande uppgifter för att kunna behandla ditt ärende.
• Information om ditt ärende
• Företag
• Namn
• Telefon

Maila ditt ärende till
kundombudsmannen@finanslaget.se