Vanliga frågor
Faktura
-
Jag är leverantör i affären och undrar hur snabbt ni betalar fakturan jag skickat till er?
Förutsatt att alla handlingar är kompletta betalar vi normalt per omgående men beroende på vilken bank du har kan det dröja tre till fem bankdagar innan du ser pengarna på ditt konto. Ni kan när som helst kontakta oss för att få status kring er faktura.
-
Jag är kund och vill veta när jag får min första faktura.
Vi skickar normalt första fakturan i samband med att ditt avtal aktiveras.
Avtal
-
Jag är leverantör i affären och undrar vilka avtalshandlingar som är signerade?
När avtalshandlingarna är signerade får du en Beställning från oss. Är du Samarbetspartner kan du logga in på "Mina Sidor" för mer information. Inloggningen sker längst upp till höger på vår startsida. Självklart är du alltid välkommen att kontakta oss via support@finanslaget.se eller via telefon, 033-120 100.
-
Jag är leverantör i affären och har en kund som vill göra ett tillägg till ett befintligt avtal. Går det?
Det är oftast inga problem att göra tillägg till ett redan aktivt avtal. Tänk bara på att en ny och beviljad kreditprövning krävs. Skicka ett mejl till support@finanslaget.se eller ring 033-120 100 så hjälper någon av våra handläggare dig.
-
Jag har ett aktivt avtal och undrar hur lång tid det är kvar?
Du kontaktar oss via mejl, support@finanslaget.se eller telefon, 033-120 100 så hjälper vi dig. Tänk på att i all kommunikation ha ärende-/avtalsnummer tillgängligt.
-
Jag vill förtidslösa mitt avtal och undrar vad priset är?
Du kontaktar oss via mejl, support@finanslaget.se eller telefon, 033-120 100 så hjälper vi dig. Tänk på att i all kommunikation ha ärende-/avtalsnummer tillgängligt.
-
Jag vill överlåta mitt avtal till ett annat företag. Går det?
För att överlåta avtalet måste vi göra en kreditbedömning av det nya, tillträdande företaget. Vid godkänd kreditbedömning skickar vi över avtalshandlingar som skall signeras av firmatecknare för det tillträdande bolaget. Signering sker via BankID. Våra faktureringsperioder avgör sedan när överlåtelsen kan ske. En överlåtelseavgift måste betalas av tillträdande kund. Kontakta vår support via mejl, support@finanslaget.se eller via telefon, 033-120 100 så hjälper våra handläggare dig.
-
Jag vill säga upp mitt avtal. Hur gör jag det?
Vill du säga upp avtalet enligt avtalets allmänna villkor måste behörig firmatecknare via e-post ansöka om uppsägning av avtal, support@finanslaget.se. Glöm inte att ange avtalsnummer. Vi skickar därefter ut en bekräftelse på uppsägningen.
Signering
-
Jag ska signera ett avtal med BankID och har fått meddelandet "länken är inte längre aktiv". Vad skall jag göra?
Enklast är att du skickar ett mail till support@finanslaget.se eller ring 033-120 100 så hjälper någon av våra handläggare dig med en ny länk. Tänk på att i all kommunikation ha ärende-/avtalsnummer tillgängligt.
-
Jag ska signera med BankID. Hur fungerar det?
Du kommer att ledas igenom hela signeringsprocessen med hjälp av tydliga instruktoner. Inledningsvis kommer instruktionerna via mejl för att sedan ske i vårt signeringscenter.
Avgifter
-
Jag undrar om det tillkommer några extra avgifter på mitt avtal?
Nej, normalt tillkommer inga extra avgifter till de som redan är avtalade. Men notera att en uppläggningsavgift debiteras på första fakturan samt att vi tar ut en administrationsavgift vid avisering av fakturor.
Betalning
-
Jag är sen med en betalning. Vad händer då?
Att vara sen med en betalning kan hända alla. Vår supportavdelning finns här för att tillsammans med dig hitta en lösning på din situation. Bäst är om du kontaktar oss via telefon, 033-120 100 så hjälper någon av våra handläggare dig.
-
Jag har fått ett brev från Inkassobolag/Kronofogden. Varför då?
Om du har fått en faktura eller ett brev från Inkassobolag eller Kronofogden betyder det att vi på Finanslaget inte fått betalning från dig, trots flera påminnelser. Har du några frågor kring ärendet så kontakta dem.
-
Vad händer om mina obetalda fakturor skickats vidare till Inkasso eller Kronofogden?
Du behöver betala fakturan från dem så fort som möjligt alternativt kontakta dem för att komma fram till en gångbar lösning.
Generella
-
Jag har bytt fakturaadress, vart anmäler jag det?
Skicka ett mejl, support@finanslaget.se eller ring, 033-120 100 så hjälper någon av våra handläggare dig.